Jesse Drost

Jesse Drost

Senior accountmanager
Regio Utrecht

“Betrokkenheid is de voorwaarde voor succes, zowel extern als intern” vertelt Jesse Drost, senior accountmanager. “De goede klant relatie en de invloed die ik daarop heb, leiden tot mooie en langdurige samenwerkingen. Tezamen met de zekerheid, doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden, maakt het uitdagend om voor Technische Unie te werken.”

Wat maakt je werk interessant?

"Ik denk mee met mijn klanten over het verhogen van de efficiency van hun bedrijfsvoering. Het gaat daarbij om zaken als verkoop, diensten via internet en slimme logistieke oplossingen en daar is de afgelopen jaren zeker ook duurzaamheid bij gekomen. Met ons inspiratiecentrum duurzaamheid in Zwolle en Team duurzaamheid kan ik mijn klanten nog beter adviseren en ontzorgen.

Deze functie biedt bovendien volop afwisseling: je zit aan tafel met professionals in de installatiebranche op alle niveaus en het assortiment en onze dienstverlening blijft zich ontwikkelen. Je kunt als een echte sparringpartner voor je relaties fungeren. Daarnaast is de ondersteuning van onze technische specialisten op de binnendienst echt waardevol. Voor klanten ben ik de vraagbaak en signaleer ik mogelijkheden, voor gespecialiseerd advies kan ik altijd terugvallen op de kennis van onze binnendienst."

Welke uitdagingen komen op je pad?

"Inmiddels heb ik een groot aantal projecten gedaan. Denk aan het leveren van zeecontainers en compleet met ingerichte magazijnstellingen tot projecten met PV panelen met zonnepanelen. Ons assortiment groeit enorm waardoor ik met steeds verschillende opdrachten, projecten en klanten in aanraking kom. Er is steeds meer informatie beschikbaar en onze diensten blijven uitbreiden. Dat maakt het gesprek met de klant heel divers. Ik spreek bijvoorbeeld ook met de klant over zijn processen, hoe kan Technische Unie mijn klant helpen om zijn processen beter in te richten. Zodat mijn klant sneller en slimmer kan installeren. Zo is onze impact op de klant steeds effectiever."

“Je kunt als echte sparringpartner
voor je relaties fungeren.”

Hoe ga je te werk?

"Door zo vroeg mogelijk in gesprek te gaan ben ik al snel betrokken bij nieuwe projecten, maar ook bij het vergemakkelijken van bestaande situaties. Samen met de klant bedenken we oplossingen voor een nog efficiëntere bestel- en materiaalstroom, daarbij speelt duurzaamheid en circulariteit een steeds grotere rol. De juiste koppelingen tussen onze systemen en die van de klant, manier van bestellen, leveren en facturen kan voor mijn relaties een enorme besparing van arbeidsuren opleveren. Zeker als zijn monteurs de materialen compleet en op maat geleverd krijgen op de juiste plaats en het juiste tijdstip."

Wat is er veranderd door de jaren?

"De manier van samenwerken met de klant is afgelopen jaren zeker veranderd. Naast de fysieke bezoeken is digitaal samenwerken steeds belangrijker. Zeker nu in tijden van covid19. Door een goede mix van webinars, digitale bezoeken aan het inspiratiecentrum duurzaamheid, online trainingen voor klanten vanuit TU-Campus, geven we klanten volop mogelijkheden en informatie om aangesloten te blijven op de marktontwikkelingen."

Terug naar het overzicht