Passie voor samenwerken, klanten én elkaar inspireren

Twee vestigingen, één visie! Eline (Manager Servicecentrum Leiden) en Danny (Manager Servicecentrum Middelburg) delen eenzelfde enthousiasme voor hun werk, hun teams en de klant. Beide waren betrokken bij de organisatie van onze eerste landelijke feestweek voor klanten. Deze twee managers laten zien hoeveel impact je kunt hebben als je verder kijkt dan je eigen functie.

Meer dan alleen je functie

Wat Eline en Danny verbindt is hun gedeelde drive om actief bij te dragen aan diverse initiatieven. Danny: “Niet omdat het moet, maar omdat het gaaf is om iets te bouwen wat impact heeft. We doen het samen.” Die samenwerking zie je terug in de feestweek, maar ook in bredere trajecten zoals landelijke trainingen voor alle Managers Servicecentrum.

Tijdens een gezamenlijke brainstorm kwam het onderwerp ‘diefstalpreventie’ naar voren. Eline werkte het idee voor een training verder uit en legde het voor bij de Business Manager. Voor beide ligt hun kracht in betrokkenheid, het samen sparren, daarin vullen ze elkaar echt aan.

Van idee tot succes

“Voor de feestweek hebben we echt van A tot Z meegedacht. Wat gaan we doen, hoe communiceren we het, welke thema’s per dag, echt alles kwam langs” vertelt Danny. Ook Eline was vanaf het eerste moment betrokken: “Het was echt een feestje om hieraan mee te werken. De brainstorms, het organiseren, het enthousiasmeren, ik kreeg er energie van.”

En met succes! Er kwamen veel positieve reacties vanuit het hele land. Eline: “De sfeer in de winkels, de reacties van klanten, de samenwerking tussen de afdelingen, het klopte gewoon. En het was zo leuk om te zien hoe elke vestiging er op eigen wijze invulling aan gaf.”

Leiden vs. Middelburg

Qua werkgebied liggen de vestigingen mijlenver uit elkaar. Waar Zeeland een sterk lokaal karakter heeft is er in Leiden meer concurrentie. Danny noemt het karakter in Zeeland “ons ken ons”, de klanten zijn vaak vaste gezichten die je ook ziet op het voetbalveld en bij de supermarkt. Terwijl in Leiden de klanten jonger en kritischer zijn. Daar moeten we echt opvallen om ze aan ons te verbinden, vind Eline. Wat opviel is dat ‘de klant’ vooral een mens is: “Als ze bij ons binnenkomen en het is feest, dan reageren direct oprecht en enthousiast. Die reacties geven ons de bevestiging dat we iets goed doen.” aldus Eline.

Leidinggeven met vertrouwen en plezier

Ook in de manier van leidinggeven vinden ze elkaar: met vertrouwen, betrokkenheid en ruimte voor eigenheid. Eline: “Ik wil blije medewerkers en kijk altijd naar: wat vinden ze leuk, waar zijn ze goed in. Die kwaliteiten zet ik bewust in. Dat werkt voor iedereen fijner.”

Danny vult aan: “En ik geef mijn mensen veel verantwoordelijkheid. Iedereen moet elkaars werk kunnen overnemen en zich eigenaar voelen van de taken. Vroeger deed ik alles zelf, nu zie ik dat het veel krachtiger is als je team groeit door vertrouwen.”

Tot slot

Beiden zijn het erover eens: werken bij Technische Unie is werken mét ruimte. “Je krijgt alle kansen,” zegt Danny. “Zolang je het goed onderbouwt, staat niemand je in de weg.” Eline sluit af: “En als je het naar je zin hebt dan geef je dat door, aan je team én aan je klanten.”