Het is puur en echt en dat werkt!

Martin is chauffeur, een enthousiaste prater én vooral een trotse ambassadeur van TU. Op LinkedIn deelt hij enthousiast verhalen over zijn werk, waardoor zijn netwerkt alsmaar groter wordt en hij veel verschillende volgers bereikt. We vroegen hem waarom hij zo actief is op sociale media.
Martin, zoveel volgers, had je dat ooit kunnen bedenken?
Martin: “Ik had zeker niet verwacht dat het zo’n vlucht zou nemen. Mijn eerste volgers waren vooral Technische Unie collega’s. Maar nu volgen ook klanten mij en mensen die ik niet ken. Ik ben daar niet actief mee bezig maar vind het wel heel leuk.”
Hoe kom je aan die leuke posts?
Martin: “Ik kom als chauffeur op de meest gave plekken in Zuid-Holland en Zeeland. Ben ik ergens, dan schiet ik snel een foto van de TU-wagen op een bouwterrein, voor een cruiseschip of met een regenboog of wat dan ook. Bedenk ter plekke een leuke tekst en post het op LinkedIn. Het kost mij werkelijk maar een paar seconden.”
“Maar ik repost ook zaken van collega’s of andere bedrijven en dan zoek ik contact met die persoon. Van collega tot klant tot CEO van een bedrijf, hoe leuk is het om contact te hebben en te zeggen dat je hun artikel wil reposten.”
Ben je er eigenlijk veel tijd mee kwijt?
Martin: “Nee, het gaat gewoon vanzelf. Nu ben ik bijvoorbeeld op vakantie in Oostenrijk, dan rijd ik even langs Sonepar om gedag te zeggen. Natuurlijk heb ik dan wat TU-Keycords en waterflessen mee om uit te delen. Dan maken we een foto en plaatsen zij het op hun LinkedIn. Dat repost ik weer en zo gaan ook zij mij volgen. Super leuk toch!”
Wat wil je uitstralen met je berichten?
Martin: “Als ambassadeur van Technische Unie wil ik mijn passie en trots uitstralen. Passie voor techniek met focus op innovatie en duurzaamheid. Maar ook mijn trots op onze waarden, klantvriendelijkheid en onze relatie met de vakmensen, onze klanten. Er zijn zoveel voordelen om hier te werken maar ook voor onze klanten. Ik wil al deze mensen inspireren om zo Technische Unie op alle vlakken nog beter op de kaart te zetten.”