Marketing & EBusiness

Onze afdeling bestaat uit vijf verschillende teams met professionals. Samen zijn we verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatie-activiteiten naar klanten, de totale digitale dienstverlening van Technische Unie, market intelligence en het databeheer van het gehele assortiment.

Marketing communication (MarCom)

Team MarCom is erin gespecialiseerd diensten en producten effectief onder de aandacht te brengen bij onze klanten; op het juiste moment en de juiste plaats. Hierbij spelen ze in op de behoefte van onze klanten en de trends binnen de installatiebranche. Ons team bestaat uit 3 subteams:

  • Marketing campagne management creëert en beheert omnichannel marketingcampagnes die aansluiten bij de focus en aandachtsgebieden aangegeven door verkoop en inkoop. Zij werken nauw samen met content marketing & externe communicatie.
  • Content marketing & externe communicatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en verspreiden van (campagnematige) content. Daarnaast richten zij zich op de merkbeleving/branding van Technische Unie, social media en zijn zij verantwoordelijk voor het PR- en mediabeleid. Externe communicatie werkt nauw samen met de afdeling interne communicatie.
  • Vormgeving & multimedia is verantwoordelijk voor de creatie van alle content die vanuit content marketing & externe communicatie en vanuit de verkoopkantoren aangevraagd wordt. Daarnaast beheren zij de beeldbank.

Market intelligence

Team market intelligence verzamelt, analyseert en rapporteert inzichten uit en over de markt, verricht data-analyses van klantgedrag en evalueert de marketingcampagnes van Technische Unie. Zij doen zowel kwantitatief als diepgaand kwalitatief onderzoek. De verkregen inzichten vormen de basis voor beleidsmatige en strategische beslissingen, de optimalisatie van onze dienstverlening en effectieve marketing en communicatie.

Product information management (PIM)

Het PIM-team beheert de productinformatie die de basis vormt van de eBusiness- en verkoopactiviteiten van Technische Unie. Zij zorgen ervoor dat informatie over producten uitgebreid en betrouwbaar is en focust zich hierbij op een zo snel mogelijke conversie van informatie. Hiervoor werken zij nauw samen met onze leveranciers.

Digital commerce

Digital commerce is verantwoordelijk voor alle digitale verkoopkanalen: de website, mobile, system-2-system commerce en de publieke search engines. Zij zorgen voor continue online innovatie met als doel onze klanten optimaal digitaal gebruikersgemak te bieden. Onze digital commerce adviseurs adviseren klanten bij het inzetten van digitale toepassingen.

Thuiscomfort.nl

Thuiscomfort is het inspiratieplatform van Technische Unie, gericht op senioren die langer thuis willen of moeten blijven wonen. Thuiscomfort deelt nieuws op het gebied van comfortabel, veilig en toegankelijk wonen en toont producten uit het assortiment van Technische Unie. Offerteaanvragen van consumenten worden doorgestuurd naar de Thuiscomfort-specialisten, een netwerk van >800 gespecialiseerde installateurs en aannemers die klant zijn van Technische Unie.

Er zijn altijd interessante kansen! Wij zoeken nog een content specialist, digital specialist, manager market intelligence. Staat er nu geen interessante vacature online? Stuur ons dan een open sollicitatie.