Rianne Gout - van Zuilekom

Rianne Gout - van Zuilekom

Commercieel medewerker elektrotechniek / lichtspecialist
Verkoopkantoor Deventer


Wat doe je bij Technische Unie?
Als artikelspecialist ben ik dé productspecialist op het gebied van armaturen en lichtbronnen. Begonnen aan het elektra-blok op de commerciële binnendienst waar ik alleen elektrotechnische producten verkocht. Inmiddels heb ik me ook gespecialiseerd in licht.

Wat is belangrijk als artikelspecialist?
Het luisteren naar je klanten is heel belangrijk. Door op de hoogte te blijven van de marktontwikkelingen, kan ik goed meedenken met mijn klant en ze ontzorgen. Daarnaast kunnen klanten altijd terugvallen op mijn technische kennis. Ik volg actief productontwikkelingen en volg intern en extern productgerichte trainingen. Ook de dagelijkse praktijk blijkt een uitstekende leerschool. Zo blijft mijn kennis up to date. 

“Het belang van de klant staat voorop,
dat verandert nooit.”

Hoe bouw je aan de relatie met je klanten?
Actief! Normaal gesproken weet een klant, vandaag besteld is morgen geleverd. Toch bel ik de klant even als zijn bestelling klaar ligt of op nalevering staat. Als extra service. Daarnaast breid ik elke offerte uit met levertijden en afbeeldingen en zoek ik standaard mee naar meer duurzame of goedkopere artikelen. Ik werk met mijn vaste klantenkring, juiste deze kleine extraatjes dragen bij aan een goede relatie met elkaar.

Hoe ver ga jij voor je klanten?
Ver! Is er een probleem, dan los ik hem meteen op. Bijvoorbeeld; er werd een verkeerde tl buis geleverd, deze was ook niet meer op voorraad, ik trok alles uit de kast om het goed te maken. Uiteindelijk vond ik hem bij een andere klant die hem nog had liggen. Ik regelde een koerier om de buis naar de juiste plek te brengen en bestelde meteen een nieuwe voor zijn voorraad. Je moet een beetje creatief zijn en alle onze systemen en online mogelijkheden helpen daarbij.

Heeft online werken veel invloed op je werk?
Het belang van de klant staat voorop, dat verandert nooit. Daarbij blijft persoonlijk contact belangrijk. De verandering zit in onze dienstverlening en de snelheid waarop alles gebeurt. We leven in een digitaal tijdperk, zaken gaan veel sneller. We bieden klanten een complete internet site met de meest geavanceerde bestel- en zoek opties, de mobile site, de TU app, etc. Allemaal extra services voor het gemak van onze klanten.

Terug naar het overzicht