Voortdurend ontwikkelen staat centraal!

Ook voor onze commercieel medewerkers is voortdurend ontwikkelen belangrijk. De klantvragen zijn zo divers, dat brede kennis vereist is. Kevin Boer, verkoopkantoor Den Haag, weet daar alles van. Hij werkt nu een paar maanden bij Technische Unie en vertelt ons over zijn dagelijkse uitdagingen.

Wat trekt je het meest in deze functie?

“Het relatiebeheer! Je bouwt een band op met je klanten. Ik spreek ze dagelijks, noteer hun bestellingen, adviseer over producten en beantwoord technische vragen als; welk binnenwerkje heb ik nodig voor dit type kraan. Technische kennis is heel belangrijk, mijn ervaring binnen de Doe-Het-Zelf branche komt van pas, maar is lang niet goed genoeg omdat het assortiment zo breed is.”

Hoe doe je dat als het te technisch wordt?

“Je moet heel oplossingsgericht denken om te zorgen dat iedere vraag beantwoord wordt. Gelukkig kan ik terugvallen op mijn collega’s. Ik werk ik een enthousiast team met experts, zij helpen mij enorm. Ook heb ik veel contact met leveranciers over product specifieke vragen.”

 Heb je al wat leuks meegemaakt?

“Een foto van een kraan in mijn mail, met de klantvraag welk type is dit, is die nog leverbaar en zijn er nog losse onderdelen te koop. En dan begint je zoektocht. Of de warmtepomp dag die we organiseerden voor zo’n 100 klanten en met 7 leveranciers. Dat soort vragen en evenementen maakt mijn werk uitdagend en leuk. Het is gewoon heel divers.”

Kevin Boer, commercieel medewerker sanitair, Den Haag Westland
Publicatiedatum 3-9-2018

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!