Van klantvraag naar TU Campus

"Het begon met een klantvraag” begint Iddo Schenk, Sr accountmanager, te vertellen. Het resultaat van de vraag is onze eigen TU Campus waar we kennis verkopen aan onze klanten. En met succes. We zijn inmiddels ruim 480 cursisten en 27 trainingen verder. Iddo vertelt ons er alles over.

Wat is TU Campus?

“Via TU Campus geven we trainingen aan onze klanten. In onze branche is ontzettend veel behoefte aan kennis. Je bent nooit uitgeleerd omdat de wereld van de techniek continue in beweging is. Zeker nu we voor de uitdaging staan van de energietransitie. Daarin gaat zoveel gebeuren. De loodgieter van voorheen krijgt bijvoorbeeld steeds meer te maken met de elektrische kant van de zaak.”

Wat is jouw rol?

“Een tijdje geleden kreeg ik de vraag of wij ook incompany training NEN 10101  konden geven, ik riep meteen ‘ja’. Vanuit mijn achtergrond in het verzorgen van trainingen heb ik de samenwerking met instituut NEN opgezocht, en kreeg  van mijn verkoopkantoor in Alkmaar de vrijheid dit idee verder te ontwikkelen , hiermee was TU Campus geboren. Doordat Technische Unie in heel Nederland goed vertegenwoordigd is kunnen wij op ruim 38 locaties trainingen aanbieden. Zo is er voor de klant altijd  vertrouwd dichtbij zijn kennis en vaardigheden op peil te houden.”

Wat betekent TU Campus voor Technische Unie?

“Het concept vandaag besteld morgen geleverd is de basis van het succes van ons bedrijf. Onze kennis delen, dat is onze onderscheidende waarde. Met onze producten ontzorgen we onze klanten en met de trainingen versterken we de verbinding met onze klanten. Met TU Campus brengen we scholing aan de man. Daarover moet je het gesprek aangaan met je klanten en dat doen we samen.”

Iddo Schenk, senior accountmanager, Alkmaar
Publicatiedatum 22-5-2019

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!