Uiteenlopende vragen en veel klantcontact

“Vrijdag op gesprek en dinsdag begonnen, lekker snel dus” aldus Ricardo Gerritesen, customer service medewerker in Eindhoven. Ricardo startte bij ons via het uitzendbureau, midden in de coronaperiode. Hij verwachtte dat het rustig zou zijn, maar niets bleek minder waar.

Meteen van start

“Mij viel als eerste op hoe druk het was. Niet rustig starten maar fulltime op kantoor aan het werk. Al snel leerde ik veel collega’s persoonlijk kennen, we werken met een rooster waardoor het net te druk werd en je steeds andere collega’s ontmoet. Na een paar maanden via het uitzendbureau, ben ik nu in dienst bij Technische Unie, werk ik afwisselend thuis en op kantoor en heb ik mijn thuiswerkplek ingericht met het thuiswerkbudget van Technische Unie.”

Systemen en cultuur

“In de eerste maanden leerde ik vooral de systemen, producten en diensten kennen. Later kwam daar ook de cultuur bij. Wat vooral indruk maakt is de vriendelijkheid, echt iedereen staat open voor mijn vragen. Ik kende Technische Unie niet en ben er helemaal blanco in gegaan. Zonder technische kennis maar wel openstaand om veel dingen te leren. Dat is ook precies de cultuur, iedereen staat open om te leren en te luisteren naar iemands frisse nieuwe ideeën.”

Kennisdelen

“Ik werk met diverse systemen, waaronder SAP. Als super user word ik opgeleid om collega’s te trainen. Werken met systemen staat centraal in mijn functie. De vragen van mijn klanten kan ik beantwoorden door de informatie in de systemen. Vaak gaan vragen over levertijden, voorraden, manco’s, retouren, etc. Hele technische vragen zet ik door naar één van mijn collega’s. Elke paar dagen hebben we online een dagstart met customer service collega’s van de kantoren in ons cluster (totaal 3 kantoren). We bespreken zaken waar we tegenaan lopen en delen bijzonderheden en leuke dingen.”

Prettig werken

“Met veel klanten heb ik inmiddels goed contact en een goede band opgebouwd. Dat werkt heel prettig. Echt, het bevalt mij prima hier. Het diverse klantencontact is leuk maar vooral ook de goede sfeer, de vele vakantiedagen, hoe goed Technische Unie is voor haar collega’s, echt je komt hier niets te kort.”

Ricardo Gerritsen, customer service medewerker, Eindhoven
Publicatiedatum 4-8-2021

Terug Delen

Leuk stukje Ricardo. Fijn dat jij je draai hebt weten te vinden in cluster 4. Goed om te zien hoe jong en oud met elkaar samenwerken.
Succes met de SAP trainingen en het ondersteuningen van je collega's.

Voeg jouw reactie toe!