Professionaliseren en optimaliseren

Klantgerichtheid is belangrijk binnen Technische Unie! Continu vragen wij onze klanten waar zij belang aan hechten. Service, reactietijd, echte technische kennis én uiteraard ook klantvriendelijkheid komen als speerpunten naar voren. Om deze aspecten te verbeteren hebben we afgelopen jaar onze commerciële binnendienst opnieuw ingericht.

Customer service en commercieel specialisten

Het verschil is duidelijk! Vragen over bijvoorbeeld leveringen, bestellingen en retouren gaan naar onze customerservicemedewerkers. Zij schakelen handig tussen de verschillende systemen en vinden snel de juiste informatie waar de klant om vraagt. De commercieel specialisten beantwoorden technische vragen, helpen met artikelkeuzes en denken mee over geschikte oplossingen en ondersteunen bij het maken van offertes. Deze collega’s hebben dus meer technische kennis nodig.

Verbonden

'We gaan nog een stap verder' vertelt Hans van der Wal, regiodirecteur oost Nederland. 'We hebben verschillende kantoren met elkaar verbonden.' Om nog beter bereikbaar te zijn nemen kantoren elkaars telefoon op. Zo zorgen we er voor dat de klant sneller en beter geholpen wordt. Ook voor onze collega’s is het fijn dat als zij even druk zijn, hun klanten toch geholpen worden. Ook al is dat in een andere plaats.

Toegevoegde waarde

'Als technische groothandel willen we waarde toevoegen voor de klant' vervolgt Marcel Greveling, regiodirecteur West. 'Dat doen we door onze kennis van het klantproces en door hierop aan te sluiten met onze uitgekiende dienstverlening en onze uitgebreide kennis van producten en oplossingen.' Door onderlinge samenwerking tussen kantoren kunnen we verschillende teams opzetten met elk hun eigen expertise als, licht, duurzame oplossingen, smart home, data en industrie.

Mooi resultaat

En het werkt! Recente metingen laten zien dat de telefonische wachttijd verkort is en we klantvragen sneller afhandelen. Hans: 'Dat is een heel mooi resultaat, maar we zijn nog niet klaar. Achter de schermen blijven we professionaliseren en optimaliseren, zodat we onze klanten in de toekomst nóg beter van dienst te zijn.'

Team Technische Unie
Publicatiedatum 9-1-2020

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!