Midden in de nacht op pad

“Soms moet je het zelf ervaren”, vertelt Paul Kleijn, manager verkoopkantoor Tilburg. Technische Unie levert veel diensten aan haar klanten, waaronder de dienst Nachtdistributie. Om de klant en collega’s die leveren nóg beter te begrijpen, reed Paul een nacht mee.

Paul: “Feedback van klanten en collega’s op onze diensten is zeer waardevol. Toch is het vanuit het verkoopkantoor niet altijd helder wat er bedoeld wordt. Dus reed ik op een avond om 22.30 uur richting distributiecentrum Strijen om onze nachtdistributie zelf te ervaren. Om meerdere redenen was dat een goede zet.”

Improviseren en veiligheid

“Donker, lege gebouwen, afgesloten bedrijventerreinen, ga er maar aan staan. Onze chauffeurs komen echt overal. Chauffeurs moeten soms flink improviseren om alles op de juiste plek af te leveren. Denk aan lastige draaien die ze met hun vrachtwagen moeten maken op een slecht verlicht terrein. En ook de veiligheid van collega’s en veilig je werk kunnen doen is midden in de nacht nóg belangrijker.”

Oplossingen

“Respect voor alle chauffeurs! Terwijl wij slapen leveren zij alle bestellingen af zodat onze klanten snel en compleet de dag kunnen starten. Goed te zien dat chauffeurs zelf regelen dat ze veilig kunnen lossen, door samen te werken met beveiliging en politie. Het meerijden gaf mij inzichten in hoe we chauffeurs nog beter kunnen ondersteunen.”

Leerzaam

“Kortom, heel leerzaam om dit te doen. En goed om onze chauffeurs op deze manier een hart onder de riem te steken voor hun werk. Door in gesprek te gaan met chauffeurs én de klant creëren we daarnaast draagvlak voor de keuzes die wij als Technische Unie maken. Zo zoeken we samen naar oplossingen.”

Paul Kleijn, manager verkoopkantoor Tilburg
Publicatiedatum 28-9-2020

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!