Industrie en Technische Unie de juiste match

Werken in de industrie? Dat kan juist bij Technische Unie! Jeroen van Esdonk, key accountmanager industrie, vertelt ons over de toegevoegde waarde van Technische Unie binnen de industriebranche.

Hoe helpt Technische Unie haar industrieklanten?

Wat is de behoefte van de klant, welke producten en welke diensten heeft hij nodig, deze gesprekken voeren we elke dag met al onze klanten, dus ook binnen de industrie. Ja, de industriële klant spreekt een specifieke taal, aan ons de taak om dezelfde taal te spreken. En dat hebben we zeker de afgelopen jaren goed ontwikkeld.

Wat leveren wij dan?

Wij leveren een zeer breed en diep assortiment op elektrotechniek. Van besturingstechniek tot bekabeling en aanvullend hierop komt ons pakket van Ubel. Heel compleet dus. Industrie ziet Technische Unie als een relatief nieuwe partner. De business unit industrie werkt dan ook nauw samen met inkoop, leveranciers, verkoop en logistiek om de nieuwe én bestaande klanten zo goed en zo breed mogelijk te bedienen. Daarnaast zijn we aanwezig op verschillende industrie-events. We sluiten aan bij grote landelijke beurzen en evenementen én organiseren zelf regionaal informatieavonden voor onze eigen klanten. Zo krijgen we steeds meer naamsbekendheid binnen de industrie.

Welke rol heb jij als key accountmanager hierin?

Ik werk voor Technische Unie al jaren binnen de industriebranche en weet dus waar onze kracht en aandachtspunten liggen. Onze toegevoegde waarde is, betrouwbaarheid, e-Commerce, (maatwerk) logistiek en technisch gesprekspartner. Daarnaast ligt onze kracht vooral in de regionale aandacht die we hebben voor onze klanten. Toch willen we wel landelijk zorgen voor éénduidige processen, tools en afspraken.

Samen met mijn collega's key accountmanagers coach en ondersteun ik alle collega’s van de binnen- en buitendienst bij verkoop. We helpen bij grootschalige projecten en bij het ontwikkelen van diensten op maat. We hebben korte lijnen met o.a. onze directie, inkoop en marketing om snel te kunnen schakelen. Ook ben ik bezig met de lange termijnplanning, projecten en de visie wat doen we en waar gaan we naar toe.

Wat kunnen we nog van je verwachten?

Drie jaar geleden begon ik aan de uitdaging als key accountmanager en heb veel vrijheid gekregen om mijn functie vorm te geven. En dat is nog steeds zo, veel ruimte om zaken op te pakken, het is zeg maar positief uit de hand gelopen. Om tafel met grote klanten, samen zoeken naar oplossingen, maar ook het coachen en begeleiden van collega’s, allemaal leuk om te doen en daar ben ik nog lang niet op uitgekeken. Vanuit ons strategisch plan ben ik voorlopig heel actief om Technische Unie een volwaardige business partner te maken binnen de industrie.

De week van Mogelijkmaker Jeroen op Insta en volg onze industriepagina op LinkedIn.

Jeroen van Esdonk, key account manager industrie
Publicatiedatum 26-9-2019

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!