Echt een team prestatie!

“Een goede team samenstelling, dat is belangrijk” vertelt Alexander Koekkoek, manager verkoopkantoor Emmen. Emmen is een bloeiend verkoopkantoor dat midden in de business staat. Als erkenning voor het team beloonden klanten Emmen met een 1ste plaats (klanttevredenheidonderzoek Technische Unie).

Wat is je geheim voor dit winnende team?

Het geheim? Een team waarbij een stuk ervaring en nieuwe dynamiek elkaar afwisselen. Een belangrijke eigenschap in ons team vind ik eigenaarschap tonen en pakken. Altijd vanuit het perspectief van de klant kijken en zoeken naar oplossingen. En we verwachten van iedereen in het team dat ze mee gaan in de vernieuwingen.

Heb je een voorbeeld van een vernieuwing?

Om klanten nog sneller en doelgerichter te helpen creëerden we een nieuwe functie; customer service medewerker. Geen vast contactpersoon per klant maar een groep mensen die klaar staan om klanten te helpen, mee te denken en oplossingen te zoeken. Een nieuwe commerciële rol voor collega’s die snel en goed werken met nieuwe systemen.

Hoe gaat Emmen nu verder?

Gewoon doorgaan. We doen het met elkaar en voor elkaar. We hebben Emmen nu al een paar keer positief op de kaart gezet. Vorig jaar werden we leverancier van het jaar bij onze grootste klant en dit jaar werden we 3de in de (interne) competitie voor SC van het jaar. Ja, en dat lokale installateurs ons nu belonen, daar kunnen we alleen maar trots op zijn. Zo’n waardering in deze veranderende markt, daar doen we het voor!

Alexander Koekkoek, manager verkoopkantoor Emmen
Publicatiedatum 19-3-2019

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!