Customer service bij Technische Unie

‘Vooral de commercie vind ik leuk’ vertelt Jessie Eikenaar enthousiast. Jessie is geen onbekende van Technische Unie. Waar hij ooit begon als stagiair heeft hij inmiddels een duidelijke keuze gemaakt om als customer service medewerker aan de slag te gaan. Hij legt ons uit waarom.

Hoe ben je bij Technische Unie gekomen?

Tijdens mijn studie Small Business & Retail Management begon ik met een meeloop en onderzoeksstage in Capelle aan den IJssel en dat beviel me goed. Vrijwel meteen voelde ik me thuis en wist ik dat bij Technische Unie mijn toekomst lag. In Rotterdam kwam er een vacature voor commercieel medewerker, daar reageerde ik op en ik werd aangenomen.

Nu werk je als customer service medewerker, klopt dat?

Een tijdje na mijn start als commercieel medewerker ontstond de nieuwe functie voor customer service. Ook op de binnendienst maar dan met een ander takenpakket. Meer commercieel, minder technisch en een ander soort klantcontact. Met veel wisselende klantvragen, spoedbestellingen, het snel kunnen schakelen en meedenken naar oplossingen bij klant specifieke vragen over artikelen of bestellingen. Kortom een nieuwe functie waarin ik mijzelf opnieuw kon uitdagen.

Wat maakt deze functie voor jouw zo interessant?

De vele verschillende werkzaamheden, dat maakt het interessant. Denk aan het opvragen van levertijden van artikelen bij de leverancier, het monitoren, aanmaken en bijhouden van bestellingen, conditiebeheer van klanten op orde houden, etc. Maar ook het werken met verschillende systemen vind ik leuk, kijken waar het systeem slimmer kan, processen versimpelen, etc. Een mooie uitdaging dus. Daarnaast ben ik betrokken bij een projectgroep dat nadenkt over het verbeteren van de processen rond retouren. Echt heel leerzaam!

Hoe ziet jouw toekomst bij Technische Unie eruit?

In ieder geval wil ik mijzelf blijven ontwikkelen. Eerst staan afstuderen én deze nieuwe functie centraal. Maar wie weet groei ik over een aantal jaar door naar accountmanager. Eén ding weet ik zeker, het familiegevoel bij Technische Unie vind ik fijn en ik werk met enthousiaste collega’s. We spelen samen pingpong in de pauze of drinken nog wat samen na het werk. Ja, ik heb het hier erg naar mijn zin!

Jessie Eikenaar, customer service medewerker, Rotterdam
Publicatiedatum 10-2-2020

Terug Delen
Er zijn nog geen reacties geplaatst bij dit artikel.

Voeg jouw reactie toe!