Persoonlijk contact en korte lijnen

Klanttevredenheid, daar doen we alles voor. Maar hoe ervaren onze klanten eigenlijk onze service en diensten? Voor ons blad SanitairID interviewde we Corné, projectcoördinator van onze klant. Voor twee grote nieuwbouwprojecten had hij contact met Roland Kemp van Technische Unie. Corné vertelde ons alles over de korte lijntjes, planningen, oplossingen en snelle informatie.

Goede planning

“De korte lijntjes met Technische Unie maken mijn werk makkelijker dan ik had verwacht, zelfs als het niet in één keer vlekkeloos gaat. Dankzij het persoonlijke contact en de flexibiliteit aan beide kanten, komen we er altijd goed uit. Voor een appartementengebouw in Tilburg, wordt vrijwel al het sanitair van de koopwoningen door Technische Unie geleverd. Ik leverde per verdieping een schema aan van wat ik nodig heb en wanneer. Daarna had ik er geen omkijken meer aan.”

Snel schakelen

“Toch kan het wel eens mis gaan. Zoals bij het project in Boxtel. Ook hier hadden we een uitgebreid leverschema samengesteld voor 51 koopwoningen, maar toen liep het project vertraging op. Normaal gesproken is dat geen probleem en kunnen we snel schakelen, maar dit keer kwam het nieuws van de vertraging nooit aan bij Technische Unie. Ineens kregen we dus veel te vroeg allemaal sanitair dat we niet konden installeren.” aldus Corné. Lachend: “Dat was wel even spannend.”

Samen op zoek naar de oplossing

“In korte tijd had ik een goede band opgebouwd met mijn vaste contact persoon bij Technische Unie. Na een half uurtje aan de telefoon hadden we het probleem getackeld. We konden niet achterhalen waar het precies mis was gegaan, dus die vraag zetten we vrijwel direct aan de kant. Dan weet je dat je een fijn partnerschap hebt: als je niet gaat wijzen en afwachten, maar er samen voor gaat om het op te lossen. Roland zorgde ervoor dat de stockitems netjes werden opgehaald en wij zochten een plaatsje voor een badkuip die speciaal voor het project was gemaakt. Heel fijn om zo met elkaar om te gaan.”

Korte lijntjes en snel volledige informatie

“Het contact bij Technische Unie verloopt verrassend prettig. Er zijn dagen dat ik niemand spreek, maar soms bel ik wel tien keer op een dag. Even dit afstemmen, even dit vragen ... Ze zoeken het meteen voor me op en binnen een paar minuten heb ik antwoord. En als ik écht de tijd wil om iets door te spreken, dan plannen we een afspraak en komen ze binnen twee weken langs. En ook al zijn de lijnen kort, ik wil niet voor ieder wissewasje bellen. Op de website van Technische Unie staat bij ieder product een link naar de website van de fabrikant. Dat vind ik heel klantvriendelijk. Als ik snel even wat meer details wil zien, vind ik daar vaak antwoord op mijn vraag. En anders klim ik alsnog in de telefoon. Op 99 van de 100 vragen hebben ze meteen antwoord.”

Altijd op de hoogte van de nieuwste banen?

Meld je aan voor de Job alert